tisdag 17 mars 2009

SE!!!!!!!
Kalla mig inte löjlig!!!! De gjorde ont! SÅ DET SÅ!!!
Jag känner ett jag måste ventilera lite om klöket som helt iskallt högg mej... ( tog proverna...)
Alltså, jag är hysteriskt nålrädd! Jag vet inte varför, helt oförklarligt, EN FOBI!!
Och som vi alla vet är fobier oftast rätt oresonliga..
Scenskräck, torgskräck, rädd för kräkningar, ormskräck, rädd för blixten,( kan juh iofs va livsfarligt) spindelskräck, snorskräck, m m..
Visst spindlar och ormar är kanske inget jag vill sova med, men jag vet juh att i Sverige är chansen väldigt liten att dom äter upp mej, Spyan på golvet kommer förmodligen inte heller jaga mig genom korridoren och ett blodprov är inte livshotande!
Men hur bestämd jag än är på att uppföra mig som en vuxen förståndig människa när jag får höra vad som komma skall, så ökar blodtrycket, hjärtat slår i 400 km/timmen och svetten rinner av händerna av blotta åsynen av nålfan!!!
Paniken är framme! Detta gäller liv och död!
Den snälla sköterskan ser helt plötsligt ut som häxan i Hans och Greta och låter som vildvittrorna!
Hade du låtit en sådan människa sticka dej med ett svärd???
Det är i det ögonblicket man sätter sig upp på britsen, hysterisk med tårarna i ögonen och vill gå...
Det man vill höra då är lite uppmuntrande ord... eller hur???
Nä, då e man barnslig och löjlig! Ett litet barn gör ju detta utan problem, Det gör ju inte ont!
Hur kunde du ta ringen i näsan och jada, jada, jada...
HUR SKA JAG KUNNA SVARA PÅ ALLT DETTA????? JAG VET VÄL INTE DET???
Det är väl inte smärtan som är grejjen?? IDIOT!
Varför är man rädd för snor?? Små barn äter det, men jag vet folk som blir innerligt förbannade och rädda om man jagar dom med en kråka...( fundera inte på det nu)
Tack för att ni lyssna....



over´n out...

1 kommentar:

  1. stort plåster iaf:O
    btw så blev jag yr av bilden....

    SvaraRadera