torsdag 12 mars 2009

the behind!!! (verklighets skildring)

hahaha idag har jag haft om möjligt ännu roligare.. JAG TROR JAG DÖÖÖÖÖÖR!!!!
snäll som jag är så skjutsade jag in hyppe till akuten idag. efter hon hade krypit runt på alla fyra och gråtit i morse fick hon ta sig i kragen och åka in. fy vad trååååkigt tänkte jag i mitt stilla sinne. men det kom ju snart att ändra sig kan man säga.
när vi väl fick komma in efter söligt väntande så kom "den snälla systern" på ryhov.
sliter fram en flaska glid och en termometer.
- du kan ju ta tempen där bak så kommer jag tillbaka snart för lite prover.
men lipen i ögat och mumlande stammningar... pppprover?????
jag kunde knappt hålla tillbaka fnisset redan där när hon darrande med glansiga ögon står med en inglidad temp i handen. chockad som hon var över dom kommande proverna så går jag ut ur rummet och ja tempen är ju tagen.. själv undrar jag vilken självplågare damen i fråga är.. hade jag haft valmöjligheten att själv ta tempen bakom en stängd dörr så hade jag nog haft glid i armhålan istället om man säger så.
sen kommer iaf syster tillbaka med den hemska skramliga vagnen som innebär blodvite. hyppe hoppade upp coh ner på britsen och gnyr att jag ska nog gå nu.
efter ca en halvtimme med pedagogisk övertalning och hot om att ta bedövningssalva som skulle ta en timma längre så är blodproverna färdiga. så fort sköterskan har stängt dörren så visar hon plåstret och säger att hon minsann har blivit stucken i armen av en harpun.
snart kommer doktorn in som är ung snygg och trevlig. klämmer och känner lite och hyppe myser. tills.... ja vi får nog ta en spruta med smärtstillande i baken!!
då bryter jag nästan för nu börjar mina konspirationsteorier om att dom har nån fetish för the behind på ryhov att ta form ordentligt. skulle vilja tjuvlyssna på fikarasten när dom sitter och roar sig över alla som fått lägga upp sig liksom.
i vilket fall så var det misstänkt gallsten och det skulle visa sig direkt om sprutan hjälpte. så medans vi går och väntar på provsvaren så skrattar vi åt att dom är så rumpfixerade och jag har hjärtans roligt åt hyppes allvarliga lidande.
hon är rädd för att det kan va både lepra, bältros och spetälska. vid ett tillfälle så håller hon på att kissa ner sig av skräck när läkaren kommer med ett block av A4 papper i handen. nej nu övar han ett farvältal och ringer till prästen efter sista smörjelsen.
-och sen kommer sjukhusets tandläkare för att se till att du är fin i munnen till begravningen, säger jag lite skadeglatt.
-ja och sen måste jag ju över den där floden när jag har dött..
-ganges? den ligger ju i indien säger jag. där du är lokaliserad just nu så får vi nog slänga dig i ån nissan om du har tur.
efter vi hade väntat en timme och ska gå in till läkaren och få reda på provsvaren så pustar hon ut över att det äntligen är färdigt.
då säger den (märk väl) snygge unge läkaren lite beklagande att han nog måste gå in bakvägen på henne.
och det är nu jag inte kan hålla skrattet längre. som tur är hyppe stelkrampig av skräck nu så hon märker inte mitt frustande. bästa var när läkaren frågar henne om hon vill att jag kanske ska gå ut.
mja det är nog bäst piper hon... hon tycker nog att det här är lite för roande.
så så gick det alltså till när hyppe fick något, inte en, utan två gånger där bak haha
snall som jag alltid är så tröstade jag henne på hemvägen med att han säkert bara ville komma innanför hennes trosor. och hon kan ju va glad över att det redan är avklarat den dan hon träffar på honom på krogen.

bästa med detta inlägget är att det är fortsättning följer..
hon ska tillbaka ikväll igen för att ta proverna på nytt.
ska försöka smuggla in en kamera och se om jag kan fotodokumentera lite hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar